Sunday, March 13, 2011

Ke majlis kenduri kahwin.


Pelan ke tempat kenduri



Kad jemputan kahwin kawanku, Idrus dan pasangannya


Keadaan dalam Restoran Pen Mutiara


Bangunan tempat kenduri diadakan




Hari ini pergi kenduri kawan satu kampung yang di adakan di Restoran Pen Mutiara terletak di Pelabuhan Batu Maung.Ini adalah pertama kali saya pergi makan kenduri di restoran ini,boleh dikatakan ada bintang juga kerana tempatnya selesa.Makanannya adalah biasa saja macam tempat kenduri yang lain iaitu nasi minyak,daging kurma dan ayam masak merah.Pencuci mulut pula, ada puding dan beberapa jenis kuih,bolehla..., tahan masakannya.Kalaulah kenduri buat masakan ikan,kan ka best.....
Balik pada kenduri, saya relax sekejap, handphone berbunyi dan seorang kawan memaklumkan bahawa Mokhtar(loko) yang tinggal di Permatang Damar Laut meninggal dunia.Pada mulanya saya kurang percaya dengan berita ini kerana baru semalam saya berjumpa dan bercakap dengannya.Walau bagaimana pun saya mengucapkan takziah pada keluarga nya dan Al Fatihah pada Allahyarham,semoga rohnya berada bersama sama orang yang soleh.Selamat tinggal kawanku yang sama sama pergi ke laut(memukat ikan). yang sebelum ini botnya menjadi teman bersembang dengan bot saya di tengah laut.



Nota: Laut menjadi sunyi tanpamu.......

1 comment: