Sunday, May 8, 2011

Kuala Gula Sanctuary Resort.

Jalan jalan cari makan kali ini,BL pergi ke Kuala Gula Santuary Resort terletak di tepi kuala sungai.Perjalanan mengambil masa lebihkurang satu setengah jam dari Bayan Lepas.BL pun tak plan nak pergi sana kerana petang itu BL ada mesyuarat persatuan nelayan di Permatang Damar Laut dan habis nya mesyuarat pada petang itu, perut BL merasa lapar.Apalagi suruh keluarga BL bersiap nak cari tempat makan.
BL mula perjalanan pada pukul 7.45 malam,agak lewat sikit kerana faham faham sajalah pergi dengan orang perempuan ni,persiapan (makeup) agak lambat sikit.Dalam perjalanan kami sekeluarga mengambil keputusan pergi ke Kuala Gula Santuary Resort dan sebelum tu,BL berhenti sekejap di perhentian Juru untuk membeli sedikit makanan ringan untuk mengalas perut.
BL mengambil susur keluar ke Nibong Tebal kerana untuk menuju kesana, BL kena mengambil jalan ke Tanjung Piandang.Jalan di sini kurang selesa sikit kerana jalan sempit dan BL tak galakan anda memandu pada waktu malam.Dah lah jalan sempit dan tidak rata,ditambah pula kebanyakan motorsikal di sini tidak ada lampu belakang,terpaksalah BL memandu kereta dengan perlahan dan berhati hati.
Akhir nya BL sampai juga ke tempat ini pada pukul 9.20 malam dan suasana malam di sini kurang menarik sikit kerana tidak dapat melihat keadaan tempat ini.Tapi tak mengapa ,kerana BL cuma datang di sini hanya nak makan ketam lembut yang di war warkan dalam rancangan Majalah Tiga.BL pun memesan 6 ekor ketam lembut masak tiga rasa,udang masak pedas,sayur campur,gulai ikan sembilang dan minuman.
BL rasa makanan masakan ketam lembut kurang enak kerana tidak rasa isi ketam pun hanya merasai macam hampas ketam saja.Bayangkan ketamnya dimakan terus, tidak payah buang kulit bagaikan makan labah labah,ha...ha..ha..Tapi gulai sembilang yang BL makan amat sedap kerana ikan sembilangnya fresh.
Di sini anda boleh menginap kerana terdapat beberapa buah Chalet yang selesa dan cantik terletak di tepi sungai,maaf BL tak dapat mengambil gambar sebab terlalu gelap.Tapi anda boleh lah melayari facebook Kuala Gula Santuary Resort.
Dalam perjalanan balik ,BL tidak melalui jalan ke Tanjung Piandang kerana suasana jalan arah ke situ terlalu gelap dan di sebalik itu BL mengambil keputusan mengambil jalan ke Simpang Empat menuju ke susur keluar lebuhraya ke Bukit Merah walaupun jarak nya jauh tapi masa perjalanan lebih kurang sama.


Chalet tepi sungai



Lobby


Restoran Cenderawasih.













Udang masak pedas.


Sayur campur.


Kari ikan sembilang.

Ketam lembut masak tiga rasa.


No comments:

Post a Comment