Tuesday, May 31, 2011

Bil Letrik naik lagi.


Hari ini BL baca suratkhabar,terkejut juga BL bahawa esok bayaran letrik akan dinaikkan kadar purata sebanyak 2.23 sen per kilowatt sejam,banyak tu......,BL ingat dia orang ni nak turunkan harga bayaran letrik kerana maklumlah TNB tiap tiap tahun untung saja, berbilion bilion ringgit. Tak cukup kah untung banyak itu?,tolong lah kami rakyat tidak lagi mampu menanggung kenaikan kerana bekalan lain yang berkaitan dengannya akan turut sama meningkat.Geram sungguh dengan depa ini ,tak habis habis menyusahkan rakyat. Kalau dia orang ni asyik fikir untung berbilion(bukan juta tau) saja lebih baik TNB serahkan balik pada LLN(Lembaga Letrik Negara),suruh rakyat kendalikan sendiri,apa susah kerana berniaga letrik dah ada pelanggan tetap,mau tak mau pelanggan mesti guna benda ni.Bukan macam peniaga terpaksa merebut pelanggan demi mencari sesuap nasi.Jangan yang di atas tu.., mendabik dada bahawa TNB telah untung tahun ini sebanyak .........,ini kerana kecekapan pengarah pengarah nya yang berwibawa dan dedikasi.Rakyat di bawah ini tak peduli HANG untung banyak ka.....,yang rakyat peduli jangan keuntungan ini dengan menindas kami ni...Yang puak di atas ni tak faham lagi ka??Tapi rakyat rasa berbangga apabila dia orang ni dapat menolong mereka. Dah lah dinaikan letrik,suruh rakyat pula berjimat cermat penggunaannya,dah pulak!!!.....,yang rumah depa sampai bermandikan cahaya tu apa pasal,takut ka??..Kami pula disuruh hidup dalam kegelapan,ini tak adil,ini boleh mendatangkan marah.Sampai salah satu suratkhabar tunjuk ruangan bagaimana cara nak jimatkan letrik,poraaaah!!!!!Bodoh punya ruangan.Tunjuklah bagaimana menurunkan harga barang lain yang turut sama dengan kenaikan ini,kalau tak tahu juga BL akan tunjuk contoh ini; Ais adalah barangan sejuk ,dibuat menggunakan letrik maka ais akan meningkat harga,apabila di taruh dalam minuman maka harga minuman itu pun turut sama naik dan apabila ais tadi ditaruh pada ikan maka bahan ini pun turut sama meningkat dan seterus nya............, siapa yang jadi mangsa???Tolong lah Dato Seri(PM),kami rakyat memerlukan campur tangan kamu...,Jika Dato Seri dapat mengatasi masalah ini,maka rakyat akan berterimakasih banyak banyak pada Dato Seri.Pada siapa lagi rakyat nak mengadu kalau bukan kerajaan Barisan Nasional.Kesian juga tengok para blogger pro BN bertungkus lumus untuk mempertahankan Barisan Nasional dengan fakta fakta demi memastikan kemenangan bagi Barisan Nasional. Tapi dengan keadaan kenaikan ini maka BL ingat tak payahlah Dato Seri membuat pilihanraya pada tahun ini,mesti banyak negeri menungging.Para blogger pro BN dah penat sangat menulis untuk menolong kemenangan BN tapi janganlah asyik asyik nak naik harga barangan asas kerana isu ini telah memberi ruang para blogger pro PR membidas BN.Kalau BL jadi blogger BN dah lama BL berhenti,baik jadi blogger jalan jalan cari makan ke...,atau jadi blogger jalan jalan ronda keliling,lagi best....Yang syok tu apabila kalah dalam pilihanraya ,tuduh pula rakyat tak kenang jasa BN dan yang heeeran tu,untung satu tahun berbilion tapi tak cukup lagi,depa ini nak apa lagi.....,kalau rugi lain cerita.BL pun tak faham dengan PM kita,macam tak ada kuasa saja,tolong lah dengar keluhan rakyat yang sentiasa dalam kesusahan ini.





Nota: Minta maaf ,hari ini BL emosi sikit ,grrrrr.....

1 comment: